czwartek, 8 grudnia 2022

Support BJD artists...

 W tym roku Elymus wsparł akcję na Instagramie polegającą na pokazaniu wsparcia artystom tworzącym lalki BJD, która odbywa się co roku 20 listopada.

Kiedy wchodziłam do grona kolekcjonerów lalek BJD o czymś takim jak recast nikt nie słyszał. Teraz mamy z tym do czynienia na każdym kroku, co bezpośrednio uderza w artystów, którzy włożyli wiele pracy i serca w tworzenie lalek a ktoś bezczelnie żeruje na ich twórczości. Recasty uderzają także w środowisko kolekcjonerów. Obecnie zanim kupisz lalkę musisz sprawdzić jej pochodzenie, czy ma certyfikat, kto był jej poprzednim ownerem itd. Niejednokrotnie zdarza się także, że ktoś wiedząc o tym, że to podróbka sprzedaje lalkę jako oryginał nieświadomej tego faktu osobie oczywiście za cenę jak za legitną żywicę. Jest to dla mnie szczyt perfidii. Dlatego też zachęcam do kupowania oryginałów :)




Przy okazji zrobiłam mu parę portretów. To bardzo nieśmiały chłopiec z kompleksami na punkcie swojej zajęczej wargi.




1 komentarz:

  1. Zdecydowanie popieram akcję! Bardzo szanuję artystów i nawet nie jestem w stanie sobie wyobrazić ile pracy trzeba włożyć w stworzenie lalki. Wiem jak zaboleć może kradzież wartości artystycznej, bo kiedyś posłużono się moimi zdjęciami bez mojej zgody. Chociaż mój przykład to niewspółmiernie mały incydent.

    OdpowiedzUsuń